2011-02-18 | 18:08:39

back in buisness

sådär ja, hemma från falun. kom hem för ungefär tjugo minuter se och nu dunkas antikrundan här hemma, jippie ! det har varit bland det roligaste året när det kommer till tiden 'efter skoltid', men allt som hade med skola att göra sket sig totalt. not cool. min tröja i syslöjden ska vi inte ens tala om, hemkunskapen smakade skit medans alla andra åt som hästar av sin mat, NO:n sket sig pga av att jag och mina vänner inte kan samarbeta tillsammans och min lerklump i bilden såg inte ut som nåt annat än just en lerklump... men jaja, hade det grymt och det kan ingen ta ifrån mig. kort om dagarna:

måndag: vi kom fram runt 12 kanske, och då var det raka vägen in i disken för vårt rum, skönt att få det avklarat direkt. efter det hade vi första lektionen vilket var syslöjd, hatade läraren redan då men jobbade på som en liten ängel. kvällen spenderades i sängen, var trött och även några av mina vänner så där låg vi utan godis och lekte emo. första dagen är ju ganska seg, gick och la mig tidigt för var död.

tisdag:
upp tidigt, ner till frukosten, fixa mig och sen pysa iväg till bilden för det var vad vi hade på förmidagen. det gick ganska bra nu när jag tänker efter, satt med emma och victoria. på lunchen dog jag totalt, så var "sjuk" under idrotten som vi hade utomhus och låg uppe och sov. blev i princip väckt ur min skönhetssömn av brandlarmet, lite lätt panik där va ? det visade sig dock bara vara tatte som mixat lite i NO-salen, tack tatte, tack så jävla mycket. pratade med olivia också, skitglad för hennes skull. på kvällen gick vi till ica och tjockade massa grejer, kallt som fan och dampade järnet på sonja, frida och tatte som dissade mina idéer. somnade inte så speciellt tidigt, runt ett kanske.

onsdag: yey, frida och julia fyllde år. tog fram min lilla flagga och drack hallonsoda som celebration. dagen spenderades med NO och hemkunskap, den segaste dagen när det kommer till ämnena. på NO:n skulle vi hitta DNA ur en banan, jag menar liksom vem fan kommer på en sån sak ?! madness. det var tråkigt och alla var arga på varandra, men vår grupp var ändå den enda som faktiskt lyckades få fram DNA-spiralen, se där. segade lite i min kära säng innan det var dags för bio, gick med tatte och becci och såg the tourist. den var bra, men hade nog inte fattat slutet om det inte hade varit för becci som hade sett den förut. det enda negativa med biobesöket var nog den ensamma tanten bredvid mig som garvade som en gris åt allt johnny depp sa, nej vaddå kändiscrush ? sprang hem ungefär hela vägen från bion, och lökig som få slängde jag också in en liten dampattack när jag kom hem. förlåt mig, hehe.

torsdag: sista dagen, inte kul enligt mig. hade slöjd hela dagen vilket uppskattas och det var god mat både till lunch och middag. på kvällen var det disco, och den enda som såg draget i stället var stackars steve som stod där sjungandes till YMCA görandes kycklingdansen i sin diarébruna polotröja, mums ! jag och sonja körde också på en favorit i repris genom att sjunga låten michelangelo precis som vi gjorde i sexan, gamla goda tider det. kvällen slutade i kaos när en lärare hade klätt ut sig till nån läskig gubbe och gömde sig i buskarna utanför huset. hälften av årskursen började typ gråta, själv stod jag där med min ballar av stål och fattade ingenting. haha, nej men det var verkligen inte läskigt tyckte jag. lärarna försökte dra igång nåt om att securitas skulle komma och hitta den okända mannen och att vi verkligen behövde gå och lägga oss då, jag säger bara det; lärare, satsa inte på en karriär som skådespelare - jag tror alla förstod att det bara var ett tappert försök med att försöka få oss i säng. den sista natten är ju liksom känd för att vara galen och sömnlös för både lärare och elever. emma och sonja skrek tuttarna av sig inne på rummet, och våran dygning misslyckades. vi bodde på världens b-våning, och på våningen ovanför hörde vi alla våra vänner springa omkring i korridorerna som några jävla miffon. somnade runt 4, inte bra med tanke på att vi skulle upp 6 dagen efter och städa..

bilder kommer senare för nu måste jag hjälpa mamma med maten. kanske pallrar mig iväg till sonja senare för mammas kompisar ska komma hem till oss. den som väntar får se !



0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: