2011-01-02 | 00:15:08

Narnia - prins Caspian och skeppet Gryningen

har inte stalkat narnia serien under min uppväxt precis, har alla böcker hemma men har nog inte ens läst den första som dom inte ens tog med nåt ifrån i den första filmen. den htter iaf "min morbror trollkarlen"  och jag minns den som ganska ointressant och onödig. såg första filmen när den kom ut, men det var ju nästan ett måste med tanke på hur omtalad den var. den andra filmen såg jag aldrig, men tydligen så var den ingen höjdare haha.

den tredje filmen börjar i england, då lucy och edmund bor hos deras kusin och hans familj för att typ ta skydd från nåt krig eller nåt. den här kusinen som hette Eustace var tydligen en jävla finne i rövhålet som antecknade allt han gjorde i en dagboksliknande grej, han samlade på insekter och hade ett temprament som nån av tvillingarna selander  (hahahaha förlåt fridde och julle, men ni är så himla beskrivande i såna här sammanhang) ! lucy och edmund hatar eustace och han hatar dom minst lika mycket. tack vare nån skum tavla så kommer de tre kusinerna till narnia igen, och blir upplockade av kung Caspian som kommer seglandes på nåt skepp. deras mission impossible är att samla ihop sju svärd som har tillhört några gamla riddare och sedan lägga alla de sju svärden på alsans bord. efter det skulle typ all ondska försvinna eller nåt sånt. haken var bara att man inte visste var de sju svärden fanns, så hela besättningen behövde leta som några jävla jubelidioter ! på vägen till målet hann mkt hända, och den klumpige eustace lyckades bli en av de största hjältarna i hela filmen. orkar inte berätta mer om handlingne, men där har ni iaf kortfattat.

trodde inte jag skulle gilla filmen så mkt, men den var definitivt bättre än förväntat. sånt är alltid kul, spec med tanke på besvikelsen med due date. jag var helt insatt på att det skulle bli för mycket fantasy stil för mig och att det bara skulle blir mer töntigt än coolt, men ´nej jag gillade den verkligen. den rekommenderas starkt fan ! det enda negativa var att edmund har blivit mycket fulare.. jag och emma hade världens crush på honom i första filmen, men nu ser han bara töntig ut med sina stora läppar och konstiga hår haha.




nja.. sådär va edmund


/M.
1 Kommentarer
e:

hahahahahahha, måste du skriva en bibel om vilken film på bion du såg? hahaha sötan!

2011-01-02 | 14:13:32
URL: http://eemzons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: